Od 2011r. mobilne kamery łapiące kierowców przekraczających dozwoloną prędkość funkcjonują wyłącznie na A63 w pobliżu zjazdu na Daltry Street. Teraz ma się to zmienić, a w mieście pojawi się 19 ruchomych fotoradarów.
Nowe kamery zaczną funkcjonować od 1 kwietnia w 19 lokacjach – kierowcy będą uprzedzeni o tym przez odpowiednie znaki drogowe. Według radnego Martina Manceya fotoradary montowane na stałe nie spełniają swojego zadania, ponieważ kierowcy dobrze pamiętają, gdzie one się znajdują i zwalniają przed nimi, by po chwili znowu przyspieszyć. „Mobilne radary są inne – powinny działać na zasadzie przypominania kierowcom, że nie mogą jeździć z dowolną prędkością po mieście” – wyraża nadzieję radny odpowiedzialny za bezpieczeństwo na drogach.
W 2011r. Hull zrezygnowało z większości kamer, ponieważ ich utrzymanie kosztowało 200 tysięcy funtów rocznie – to zbyt dużo jak na okrojony budżet miejski. Teraz fotoradary mają być utrzymywane wyłącznie za środków pochodzących z kursów edukacyjnych, w tym tych dotyczących zbyt szybkiej jazdy. Taki kurs kosztuje £95 i jest alternatywą dla kierowców, którzy nie chcą płacić mandatu w wysokości £100 i tracić 3 punktów karnych. Są jednak pewne warunki: żeby skorzystać z takiego rozwiązania, kierowca nie może jechać z prędkością większą o 9% i 10 mil na godzinę niż dozwolona – w praktyce tam gdzie ograniczenie wynosi 30 mph, by wybrać kurs edukacyjny zamiast mandatu nie wolno jechać szybciej niż 42 mph. Co więcej, przekroczeniu prędkości nie mogą towarzyszyć inne wykroczenia drogowe (np. wyprzedzanie w niedozwolonym miejscu). Z kursu można korzystać nie częściej niż raz na trzy lata.
Mick Harris z Safer Road Humber zauważa: „Statystyki pokazują, że kierowcy, którzy ukończyli taki kurs, bardziej myślą o tym, w jaki sposób kierują pojazdem. W efekcie lepiej radzą sobie na drodze” i podkreśla, że chociaż wypadki zawsze będą się zdarzać, to mniejsza prędkość oznacza więcej czasu na reakcję kierowcy oraz mniejsze uszkodzenia pasażerów.
Pieniądze ze „zwykłych” mandatów nadal będą trafiać bezpośrednio do Skarbu Państwa.