Pod koniec ubiegłego tygodnia władze Hull pokazały logo i elementy identyfikacji wizualnej Hull City of Culture 2017. Logo ma podkreślać bogatą tradycje i kulturę naszego miasta oraz zachęcać do spojrzenia na Hull z innej, nowej perspektywy.
Władze miasta chcą pokazać w 2017 roku, że Hull jest miejscem tak złożonym, że za każdym razem można odkryć w nim coś nowego, jakiś nieznany dotychczas aspekt związany z kulturą.
Dyrektor ds. marketingu miasta w związku z otrzymaniem tytułu miasta kultury 2017 Phil Batty zachęca, by mieszkańcy Hull spojrzeli na miasto i to, co ma do zaoferowania, z nowej perspektywy — tak, jakby pojawili się tu po raz pierwszy w swoim życiu.
Logo Hull City of Culture 2017 ma pokazywać turystom i wszystkim, którzy przybędą do miasta w 2017 roku, że są mile widziani, i że z pewnością znajdą w Hull coś dla siebie.
Dyrektor podał również kilka sloganów, które będą wykorzystywane w promowaniu miasta jako ważnego brytyjskiego ośrodka kulturalno-rozrywkowego. Wśród nich znajdują się m.in. takie hasła, jak Turning culture on its head („Odwracając kulturę do góry nogami”), You can sleep when it’s over („Wyśpisz się, kiedy będzie po wszystkim”) czy Think you know Hull? Think again („Myślisz, że znasz Hull? To pomyśl jeszcze raz”).
Ważną rolę w kampanii reklamowej związanej z nadaniem naszemu miastu tytułu City of Culture 2017 odegrają wybrane postacie z życia publicznego, w tym aktorzy czy śpiewacy operowi. W promocję miasta zaangażowani zostaną jednak również zwykli jego mieszkańcy, którzy w jakiś sposób związali swoje życie z kulturą (przykładem może być Scott Langthorp, który w ciągu dnia pracuje jako nauczyciel w szkole publicznej, a wieczorami staje za konsolą i zamienia się w DJa). Władze miasta chcą w ten sposób pokazać, że tak naprawdę każdy z nas jest w jakiś sposób związany z kulturą, chociaż nie zawsze widać to na pierwszy rzut oka.
Trzymamy kciuki za powodzenie kampanii promocyjnej i gratulujemy pomysłu!