W tym roku kampania THINK!, która podpowiada rowerzystom i kierowcom jak lepiej współpracować na drogach, trafi także do Hull. Powodem jest duża liczba ofiar zdarzeń drogowych wśród rowerzystów.

Kampania polegać będzie przede wszystkim na rozwieszeniu prostych w przekazie plakatów informacyjnych, które przypominają kierowcom, że nie są jedynymi użytkownikami dróg, a rowerzystom podpowiadają, jak unikać zagrożeń. Plakaty między innymi informować będą kierowców, by uważali na rowerzystów na skrzyżowaniach, sprawdzali w lusterku, czy rower nie zbliża się, gdy wysiadają z auta. Będą też apelować, by kierowcy zostawiali wolne miejsce dla cyklistów na światłach. Te skierowane do rowerzystów będą przypominać, by zawsze i bezwzględnie zatrzymywali się na czerwonym świetle czy trzymali się środka jezdni na wąskich ulicach.

„Mamy jedne z najbezpieczniejszych dróg na świecie, ale śmierć jednego cyklisty to o jedna śmierć za dużo i jesteśmy zdeterminowani, by uczynić nasze ulice jeszcze bardziej bezpiecznymi” – mówi Minister ds. Bezpieczeństwa na Drogach Robert Goodwill. „Ta kampania będzie kontynuować sukces z poprzedniego roku i przypominać kierowcom, żeby uważali na cyklistów i informować rowerzystów, co mogą robić na drodze, by samemu zadbać o swoje bezpieczeństwo. Ta wiadomość jest szczególnie istotna jako że pogoda się poprawia i coraz więcej osób wsiada na rowery” (cyt. za www.gov.uk).

Dla Birmingham, Bristolu, Cambridge, Leeds i Manchesteru będzie to już trzecia edycja tej kampanii – to właśnie w tych miastach odsetek ofiar wśród rowerzystów jest największy. Do grona miast objętych kampanią, ze względu na równie duży procent wypadków, w tym roku poza Hull dołączy też Bradford, Brighton and Hove, Newcastle, Portsmouth, Southampton i Liverpool.

Rząd przeznaczył łącznie 374 miliony funtów na poprawę bezpieczeństwa rowerzystów – w tym 35 milionów na przebudowę niebezpiecznych skrzyżowań. Średnio każdy mieszkaniec Anglii płaci 6 funtów na rowerzystów – dla mieszkańców Londynu kwota ta wzrasta do 10 funtów. Lokalne rady miast dostały też dodatkowe fundusze na ułatwienie rowerzystom życia poprzez przebudowę istniejących ulic, skrzyżowań i rond, a także na planowanie nowych rozwiązań, które ułatwią poruszanie się po mieście na dwóch kółkach.