Dwa lata po wprowadzeniu nowego systemu oceniania lokali gastronomicznych, większość jadłodajni otrzymuje bardzo wysokie noty. Pozostali narzekają, że nowy system jest „głupi”.
Kondycja lokali gastronomicznych w Hull
Właściciele restauracji mogą otrzymać ocenę od zera do pięciu punktów. Od listopada zeszłego roku 130 placówek miało niezapowiedziane wizyty pracowników Hull City Council. 80 otrzymała ocenę 4 lub 5 – czyli możliwie najwyższą. Aż 17 uzyskało ocenę 0.

Jednym z tak ocenionych lokali jest Amy`s Sandwich Bar ze wschodniego Hull. Jej właścicielka, Amy Baker, twierdzi, że system oceniania jest „głupi”, a restauracja otrzymała niską notę z powodu braków w dokumentach, a nie niskiej higieny czy jakości posiłków. Tylko jedną ocenę wyżej otrzymał Curry Leaf przy Hessle Road, ale właściciel, Habibur Rahman, twierdzi, że „uchybienia w higienie” były spowodowane przejęciem lokalu przez innego właściciela.

Od 2012r. Hull zamieniło własny system ocen na ogólnokrajowy, przygotowany przez Food Standard Agency (FSA). Nowe standardy mają być bardziej fair, a także pozwalają lokalom gastronomicznym skorzystać z rewizyty. Paul Turner, urzędnik miejski odpowiedzialny za sprawy higieny, mówi, że zdecydowana większość lokali po drugiej wizycie dostaje wyższe oceny. Dodaje także, że niska ocena nie oznacza, że przychodzenie i jedzenie w takim miejscu jest niebezpieczne dla klientów – oznacza bardziej, że potrzebne jest wprowadzenie zmian i ulepszeń.

Obecnie lokale nie mają obowiązku informować klientów o otrzymanej ocenie, jednak wielu z tych, którzy dostali wysokie noty, chwali się nimi.

Makhan Dhedi, właściciel Challis`s Fish & Chips, które otrzymało piątkę, mówi: „Na higienę patrzę z perspektywy klienta. Pracuję w cateringu od wielu lat i wiem, co muszę robić. Mamy codzienne standardy utrzymywania czystości, których się trzymamy” (cyt za hulldailymail.co.uk).

Wizyty pracowników City Council są zawsze niezapowiedziane. W ich trakcie sprawdzane są sposoby przygotowania jedzenia, kondycja i struktura budynku, a także sposób, w jaki właściciel lokalu upewnia się, że zakupione jedzenie jest wysokiej jakości.

Źródło: http://www.hulldailymail.co.uk/