Dopiero co firma Apple wygrała w kalifornijskim sądzie spór z koncernem Samsung, a już za kilka dni szykuje się do zmasowanej ofensywy marketingowej. 12 września 2012 roku, Apple wprowadzi na rynek nowy model sztandarowego smartphone’a – iPhone 5. Spekulacje na temat nowego modelu rosną z każdym dniem. Zdjęcia komponentów używanych do produkcji nowego iPhona, które wyciekły z jednej z chińskich fabryk, wskazują na radykalną zmianę zarówno w wyglądzie, jak i w rozwiązaniach technologicznych.
iPhone 5, to pierwszy model w pełni zaprojektowany po śmierci Steva Jobsa. W porównaniu z iPhone 4S, który przeszedł jedynie lekki „lifting”, nowy produkt Apple będzie wyposażony w większy, 4.2 calowy ekran oraz znacznie straci na grubości i wadze. Informacje dotyczące usprawnień technologicznych są mniej precyzyjne, jako że Apple strzeże tajemnic z największą skrupulatnością. Wiadomo, iż iPhone 5 będzie zdolny obsługiwać wysokiej szybkości Internet szerokopasmowy w technologii 4G.
Analitycy rynku smartphone’ów prognozują, że iPhone 5 może sprzedać się w liczbie 160 milionów egzemplarzy w przeciągu pierwszych sześciu miesięcy. Rynek smartphone’ów permanentnie rośnie, średnio o 45 procent w skali roku. Rywale Apple, w szczególności Samsung posiadający w ofercie Galaxy S3, depcze kalifornijskiemu gigantowy po piętach. Także Nokia, pomimo spadku sprzedaży, nie składa broni. Już w środę 4-go września Nokia planuje przedstawić nowe produkty oparte na innowacyjnym oprogramowaniu Microsoft Windows Phone 8.
Święta Bożego Narodzenia, to przysłowiowe żniwa dla producentów telefonów komórkowych. Ten, komu uda się “oczarować” potencjalnych klientów już teraz, najprawdopodobniej, osiągnie największe wyniki sprzedaży, kiedy to w grudniu szał gwiazdkowych prezentów sięgnie zenitu.
Źródło: The Guardian
fot. www.webestigate.com