Polscy konsumenci i organizacje konsumenckie mają praktycznie związane ręce, jeśli chodzi o walkę ze sztuczkami stosowanymi przez tanie linie lotnicze – informuje reporterka radia RMF Agnieszka Witkowicz. Są skargi na dodatkowe opłaty praktycznie za wszystko – nawet za płacenie kartą kredytową, ale pozwów brak.

Tanie linie lotnicze, tanie bilety lotniczne, Ryanair, Wizzair, Hull, Doncaster, Anglia, UK, Polska.Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie może nałożyć kar na tanie linie lotnicze, bo te firmy – choć oferują swoje usługi w naszym kraju – są zarejestrowane za granicą. W Polsce nie mają nawet oddziałów, które można by pociągnąć do odpowiedzialności.

Jedyne, co może zrobić UOKiK, to poinformować o nieuczciwych czy niezgodnych z prawem praktykach urząd ochrony konsumentów w kraju, gdzie te spółki są zarejestrowane. Ale to – jak widać – nie bardzo przynosi efekty. Tanie linie wykorzystują fakt, że nie ma jednej unijnej instytucji dbającej o prawa konsumentów, która mogłaby ścigać i karać nieuczciwych przedsiębiorców działających na terenie całej Wspólnoty.

źródło: RMF24.pl