Przez niemal pięć dekad latarniowiec Spurn Lightship służył na rzece Humber i chronił statki pływające po niej. Obecnie stanowi jedną z najciekawszych atrakcji turystycznych znajdujących się w samym centrum Hull.

Statek został wybudowany w 1927 roku w Goole, koszt inwestycji szacowano na 17,ooo funtów. Nie mając silnika, został odholowany 4,5 mili na wschód od Spurn Point, gdzie – jako jeden z pięciu latarniowców osadzonych na rzece Humber – pełnił rolę nawigacyjną.

Załoga obsługująca statek – latarnię mieszkała pod pokładem, gdzie znajdują się cztery łóżka, kuchnia i łazienka. Posiłki – dostarczane przez rodziny pracowników – odgrzewane i spożywane były w kuchni, czasem pracownicy uzupełniali zapasy łowiąc ryby lub kupując żywność od marynarzy pływających po rzece Humber.

Podczas Drugiej Wojny Światowej latarniowiec Spurn został przesunięty bliżej lądu. Jego funkcje zostały ograniczone do nawigowania statków należących do Brytyjskiej Królowej i Marynarki Wojennej. Załoga statku była zmuszona do siedzenia w ciemności i identyfikowania zbliżających się statków za pomocą latarki. Mimo tak drastycznych środków ostrożności, latarniowiec nie przetrwał wojny – został ostrzelany przez niemiecki samolot, w wyniku czego spłonął.

W 1983 roku Urząd Miasta Hull odrestaurował i przywrócił statek – latarnię do pierwotnego wyglądu. Od 2007 roku – zacumowany w przystani Hull Marina i przerobiony na muzeum – Spurn Lightship dostępny jest dla zwiedzających.