Prace nad zmianami na starówce w Hull zaczęły się na dobre. Urząd Miasta chce, by przyciągało ono więcej turystów niż dotychczas. Zaczęto od odnowienia i ozdobienia znaków drogowych. W ciągu kilku najbliższych tygodni także inne drogowskazy, bannery i symbole umieszczone na obszarze starego miasta zostaną odrestaurowane.
Urzędnicy przed podjęciem działań przeprowadzili szczegółowe konsultacje społeczne – rozmawiano przede wszystkim z kupcami i przedsiębiorcami prowadzącymi w okolicy starówki swoje interesy. Poproszono o sugestie, które pomogłyby sprawić, że stare miasto zaczęłoby przyciągać więcej turystów. Miasto ma zamiar zróżnicować ten obszar od całego centrum tak, by stał się łatwo rozpoznawalny.
Przewodniczący Rady Miasta Hull, Steve Brady, odniósł się do pierwszych przeprowadzonych zmian tłumacząc, że bannery, drogowskazy i wszelkie znaki znajdujące się na terenie starego miasta są częścią długoterminowego projektu, który zaplanował UM dla tego niezwykle cennego obszaru, będącego – w opinii Brady’ego – dziedzictwem kulturalnym miasta. Radny podkreślił jednak, że modernizacji poddane zostaną także inne elementy, które spowodują większe zainteresowanie starówką Hull. Wśród nich Brady wymienił między innymi lepsze połączenie obszaru z pozostałymi częściami miasta, a także wiele wydarzeń organizowanych w tym miejscu przy współpracy z partnerami miasta. Dzięki temu starówka ma zyskać zupełnie nowe oblicze, wyróżniające ją na tle pozostałych dzielnic Hull.
Alan Murphy, przedstawiciel przedsiębiorców działających na terenie starego miasta, powiedział, że jest bardzo zadowolony z pierwszych zmian przeprowadzonych na tym terenie. Mężczyzna podkreślił, że plany urzędników dają starówce wiele możliwości. W niedługim czasie zostanie otworzony most łączący ten obszar z wschodnim brzegiem.
Alan Murphy dodał, że dzięki tej inwestycji (wartej około 7 milionów funtów) najstarsza część Hull otworzy się na dok portowy Victoria. Przedsiębiorca powiedział także, że w ostatnim czasie zauważył wzrost sprzedaży. Wiele nowych sklepów i miejsc usługowych powstało na tym obszarze. Jeśli miasto skutecznie wprowadzi w życie wszystkie plany, może być jeszcze lepiej. Murphy mówi, że jego zdaniem pomysł zmodernizowania znaków i drogowskazów na tym obszarze jest świetnym pomysłem, który idealnie wpisuje się w „markę”, jaką jest stare miasto w Hull. Właściciel barów podkreślił ponadto, że wiele innych miast już dawno postawiło na wyróżnienie swoich starówek. Takie działanie na ogół zawsze okazuje się sukcesem. Murphy dodał, że należy docenić fakt, że urzędnicy poprosili o rozmowę przedsiębiorców prowadzących swoje interesy na tym obszarze.
Radny Steve Brady uzupełnia: „Starówka jest dla urzędu szczególnie istotnym miejscem, dlatego bardzo dbają o jej dobro i zamierzają pokazać ją jak największej liczbie turystów. Ich celem jest także pobudzenie lokalnego biznesu. Entuzjazm polityków podsyca fakt, że w ubiegłym roku obszar ten odwiedziło około 70 tysięcy turystów. Już planują wydarzenia, które pozwolą zwiększyć jeszcze tę liczbę”.
Przeprowadzone dotychczas zmiany kosztowały łącznie około 9,5 tysiąca funtów. Koszty pokryły środki pozyskane przez miasto z rządowego High Street Innovation Fund.
Źródło: www.thisishullandeastriding.co.uk