Okazuje się, że aktywność na portalach społecznościowych może czasem przynieść wymierne korzyści. Dzięki spontanicznej akcji „nomakeupselfie” zebrano już ponad milion funtów na organizację charytatywną Cancer Research UK.
Cała akcja zaczęła się spontanicznie. By wziąć w niej udział, wystarczyło zrobić sobie zdjęcie bez makijażu, a następnie wysłać drobną kwotę na organizację. Kolejny krok to nominowanie kolejnej osoby, która powinna zrobić to samo. W akcji biorą udział zarówno kobiety, jak i mężczyźni.
Carolan Davidge, dyrektor do spraw komunikacji w Cancer Research UK, mówi: „To nie my zaczęliśmy akcję „nomakeupselfie”, ale to cudowne widzieć, jak wiele osób angażuje się w nią i podnosi świadomość na temat raka wśród swoich znajomych i rodziny. Odkąd umieściliśmy na naszym profilu na Facebooku i Twitterze informację o akcji i sposobie wsparcia finansowego fundacji, zanotowaliśmy 800.000 wpłat o łącznej wysokości jednego miliona funtów. To jest o wiele więcej niż notujemy normalnie. Ludzie najchętniej korzystają z możliwości zrobienia dotacji za pomocą sms-a” (cyt. za www.hulldailymail.co.uk). 1 marca zebranych było już £2 mln funtów.
Aby wesprzeć akcję i przekazać na CRUK £3, wystarczy wysłać sms-a o treści BEAT na 70099. Więcej informacji można także znaleźć na stronie www.cruk.org.uk.
Źródło: http://www.hulldailymail.co.uk/