W październiku wskaźnik sprzedaży na Wyspach spadł o 2,9% – to najgorszy miesiąc w tym roku. I chociaż w całym kraju spada liczba zakupów, centra handlowe w Hull mają się dobrze.
Dobry czas dla centórw hanflowych w Hull
Podczas gdy w całym UK sprzedawcy narzekają na niższe obroty, w tym samym czasie centrum handlowe St Stephens zanotowało obroty większe o 25,6%, a Prospect Shopping Centre uzyskało rekordowy przychód w wysokości £471.566.

Jim Harris, manager St Stephen, powiedział: „Myślę, że jako centrum handlowe mamy dobrze skomponowaną ofertę. Mamy dobry wybór sklepów, świetną atmosferę oraz świetne miejsca na wypoczynek. Hull to atrakcyjne miejsce dla sprzedawców, a bogata oferta miasta pomaga w przyciąganiu potencjalnych klientów” (cyt. za www.hulldailymail.co.uk). Menadżer dodaje też, że centrum jest gotowe na świąteczną gorączkę: „Chcemy, żeby mieszkańcy Hull i całego East Riding spędzili tutaj fantastyczny czas i zrobili swoje zakupy świąteczne. Mamy wszystkie najlepsze marki, a także typowo świąteczne stoiska, jak na przykład Hawkins Bazaar. Oferujemy także duży wybór punktów gastronomicznych jak: Mexican, Chinese, Prezzo and Nando’s, Handmade Burger Co, Wok&Go, Burger King, Greggs i Starbucks”.

Zgodnie z danymi ujawnionymi przez British Retail Consortium (BRC), największy spadek w sprzedaży – o 3,6% – zanotowały sklepy znajdujące się przy głównych ulicach. Nieco mniej, bo o 2,9%, zmalała sprzedaż w sklepach mieszczących się w centrach handlowych.

St Stephens nie tylko zwiększyło swoją sprzedaż, ale ponadto odwiedzający je klienci spędzają w nim średnio o 12 minut więcej – z 48 do 60 minut. Dlatego Prospect Shopping Centre inwestuje w miejsca, w których ludzie będą nie tylko mogli zrobić zakupy, ale także spędzić czas. W atrium nieużywanym od 2007r. pojawią się nowe bary z jedzeniem, po tym jak centrum podpisało umowę z Burger Kingiem i CPL Food Ltd. Oprócz międzynarodowych firm, pojawią się tu także bary Pizza Neo, REAL Café.co, El Taco Loco i Wuji.

Lee Appleton, manager Prospect Shopping Centre, powiedział: „Nasze wyniki z października 2013 biją te z poprzedniego roku, co pokazuje, że ludzie z całego miasta nadal chętnie tutaj przychodzą. Sprzedawcy odnotowali wzrost w sprzedaży, a my staramy się rozwijać”.

Źródło: http://www.hulldailymail.co.uk/