Mieszkańcy Hull padają ofiarami nowego przekrętu. Tym razem oszuści wysyłają imienne awizo o rzekomej paczce zawierającej biżuterię.
Pocztówki zawierają następującą treść (mogą się nieznacznie od siebie różnić): “The office is attempting to reach you. To claim this parcel and accept this offer, you must telephone the number below immediately and arrange for a delivery. The item is prepaid, but a processing and delivery free of £10 must be remitted. This fee can be paid only by telephone and only with a credit card (VISA or MasterCard). This is your only notification”.
W liście nadawca informuje odbiorcę, że paczka została opłacona, ale jej dostawa kosztuje £10. Opłatę można uiścić wyłącznie telefonicznie za pomocą karty kredytowej VISA lub MasterCard. Odbiorca informuje także, że pocztówka jest jedynym i ostatnim wezwaniem do zapłaty.
Osoby, które nabrały się na oszustwo, a następnie powiadomiły policję, informują, że po zadzwonieniu pod wskazany numer zostały poproszone przez automat o podanie szczegółów dotyczących karty kredytowej, a następnie zostały zapewnione, że paczka zostanie dostarczona jeszcze tego samego dnia. Oczywiście, żadna paczka nigdy nie docierała.
Pracownicy Action Fraud proszą o zachowanie czujności i radzą, by w razie otrzymania podobnej pocztówki nie dzwonić pod podany numer telefonu i nigdy nie podawać szczegółowych danych z karty kredytowej. Wszyscy, którzy stali się ofiarami oszustwa albo których próbowano na nie nabrać, proszeni są o kontakt z Action Fraud pod numerem 0300 123 2040 lub za pomocą specjalnej aplikacji dostępnej na stronie www.actionfraud.police.uk.