Od 3 czerwca w brytyjskiej telewizji możemy oglądać spot promujący Polskę i opowiadający o przemianach, które zaszły w kraju od upadku komunizmu.
„Polska. Spring into new” to 30 – sekundowy filmik, w którym fotograf Chris Niedenthal opowiada o zmianach, jakie zaszły w Polsce w przeciągu ostatniego ćwierćwiecza. Były fotograf Newsweeka i Times`a został wybrany nie bez powodu – to właśnie on robił fotografie w czasie stanu wojennego, zaprezentowane zresztą w spocie.
Mężczyzna opowiada, że polska walka o wolność zafascynowała go i że fascynacja ta trwa nadal, bowiem Polacy to ludzie ambitni, którzy ciągle starają się zbudować coś nowego. Mówi także, że nie dziwi się, że tak wiele w ciągu ostatnich 25 lat udało nam się osiągnąć.
„Jest wielki biznes. Są gesty życzliwości. Jest odpoczynek na łonie natury. Jest Wisła. Są artyści i naukowcy. Są ludzie uczący się i pracujący. Są ludzie wymieniający idee i pomysły. Są ludzie i budynki, które wznieśli. Są ludzie i młodzi, i starzy, razem. Są ludzie, którzy cieszą się, z tego co mają i z miejsca, w którym żyją. To wszystko jest w tym krótkim klipie. I jest to piękne” – pisze jeden z Internautów na temat spotu, który można zobaczyć tutaj.