Tesco zmienia zasady obowiązywania promocji „Kup jedno, drugie gratis”. Oficjalnie zmiany mają na celu ograniczenie marnotrawstwa – donosi Onet.eu powołując się na „Daily Mail”.
Według nowych zasad klienci nie będą musieli od razu wziąć objętego promocją produktu. Towar będzie na nich czekał i będą mogli odebrać go robiąc kolejne zakupy.
W ciągu kolejnych dwóch tygodni klienci Tesco, którzy kupią ananasy, arbuzy, sałatki lub sałatę będą mogli odebrać swój „gratis” w następnym tygodniu.
– Klienci naprawdę lubią promocję „Kup jedno, drugie gratis”, jednak wiemy, że mniejsze gospodarstwa domowe często mają problemy z wykorzystaniem darmowych produktów przed upływem ich daty przydatności do spożycia – mówi Lucy Neville-Rolfe, CEO sieci.
Zmiana promocji na „Buy One, Get One Free – Later” ma ograniczyć marnotrawstwo. Wcześniej Sainsbury próbował podobnego rozwiązania przy zakupach pieluch i bagietek. Obecnie podobne promocje obejmują pieczywo.
Każdego roku w Wielkiej Brytanii na śmietniku ląduje 6,7 mln ton żywności. Gospodarstwa domowe tracą na tym średnio 420 funtów rocznie.
Goniec.com
Fot. www.infonaim.com