Już dzisiaj wielkie wydarzenie społeczno-kulturalne w Wielkiej Brytanii. Mowa o Comic Relief, czyli akcji dobroczynnej na rzecz najuboższych, w którą włączają się przedstawiciele świata rozrywki.
Comic Relief, znany bardziej pod nazwą Red Nose Day, to organizowana co dwa lata akcja charytatywna, z której środki przeznaczane są na szeroko rozumianą pomoc humanitarną na terenie Wielkiej Brytanii i Afryki. W tym dniu wolontariusze zbierają pieniądze, akcję wspomóc można także kupując różne gadżety z charakterystycznym logo Comic Relief. Od 19:00 na BBC One odbywać się będzie wielki finał akcji, w czasie którego widzowie nie tylko będą oglądać materiały na temat działalności organizacji, ale także występy przedstawicieli świata kultury i rozrywki. Charakterystycznym punktem programu są także odcinki specjalne najpopularniejszych programów komediowych (i nie tylko) w danych czasie. W poprzednich latach takie specjalne odcinki wyemitowano z udziałem bohaterów serialu East Enders czy Proboszcz z Dibley, powstała także – za zgodą autorki – parodia Harrego Pottera.
Pomysłodawcą Comic Relief w 1985r. był Richard Curtis, jeden ze scenarzystów kultowego także w Polsce serialu Czarna Żmija z Rowanem Atkinsonem w roli głównej. Nic dziwnego więc, że pierwszy odcinek specjalny powstał właśnie na bazie tego serialu. Później także Jaś Fasola doczekał się odcinka specjalnego („Randka w ciemno”).
Wszystkie gwiazdy zaangażowane w akcję pracują za darmo, a koszty produkcji telewizyjnej pokrywa BBC One, pierwszy i główny patron medialny Comic Relief. Organizatorzy kierują się też zasadą, że każdy funt przeznaczony na pomoc dla najbiedniejszych przez „zwykłych” mieszkańców jest na wagę złota – dlatego zbierane pieniądze są przeznaczane wyłącznie na pomoc. Koszty operacyjne akcji są pokrywane z darowizn czynionych przez prywatne firmy, które w zamian za to mogą liczyć na reklamę podczas akcji.