Recepcjoniści w przychodniach lekarskich w Hull będą udzielać porad pacjentom.
Pracownicy 30 przychodni zdrowia będą przeszkoleni w zakresie wiedzy o lekarstwach, czyli jeśli pacjent zadzwoni do przychodni, będzie mógł uzyskać poradę jakie lekarstwa przyjmować i kiedy. Jak dotąd, 57 pracowników recepcji ukończyło szkolenie. Zgodnie z założeniami, recepcjoniści będą znali odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące lekarstw potrzebnych w leczeniu cukrzycy i astmy. Nie obca będzie im informacja o sprzęcie, który używają cukrzycy i astmatycy. Pracownicy będą przeszkoleni w jaki sposób zredukować marnotratwo lekarstw oraz gdzie skierować pacjenta po dodatkową pomoc.
Recepcjoniści mają dwa lata na ukończenie kursu, który składa się z czterech części: historia lekarstw i recept, usługi farmaceutyczne w społecznościach, plan opieki farmaceutycznej, znany jako minor ailments service oraz urządzenia, sprzęt i odżywki.
NHS w Hull powiedział, że kurs ma na celu usprawnić pracę recepcjonistów i poszerzyć ich wiedzę medyczną.
W wyniku powyższych zmian powstała obawa, że dostęp do lekarza będzie ograniczony.
Źródło: www.thisishull.co.uk
Fot. dailymail.co.uk