wypełnianie podania o zasiłkiOsoby, które aplikują o zasiłek i podają błędne dane, albo nie informują w porę o zmianie swojej sytuacji życiowej np. o znalezieniu pracy, będą karane według nowego prawa – donosi portal londynek.net.

Okazuje się, że oszustwa i błędy klienta kosztują podatnika znacznie więcej niż zaniedbania urzędników. Od kwietnia 2010 r. do marca 2011 r. rząd stracił 1,3 mld funtów na skutek błędów klientów przy wypełnianiu wniosków, 1,2 mld funtów przez ich oszustwa, a „tylko” 0,9 miliarda przez błędy urzędników. Nowe przepisy będą miały na celu zachęcenie ludzi do większej odpowiedzialności przy składaniu poprawnych formularzy o składki socjalne.

Nowe kary będą rozpatrywane w oparciu o prawo cywilne, a nie jak dotąd o przepisy prawa karnego. Będą nakładane za każdym razem, kiedy wyjdzie na jaw zaniedbanie aplikanta podczas wypełniania wniosku. „Ważną kwestią będzie także uproszczenie i zautomatyzowanie systemu przyznawania zasiłków, tak aby pieniądze trafiały do tych, którzy ich najbardziej potrzebują” – powiedział Lord Freud, osoba odpowiedzialna za reformy w brytyjskim systemie zasiłkowym.

Zmiany wejdą w życie w 2013 r., a towarzyszyć im będą dodatkowe środki, które mają pomóc w walce z zasiłkowymi oszustami. Znajdą się wśród nich m.in. nowa śledcza grupa ds. zwalczania tego typu przestępczości, a także ma częściej dochodzić do zajmowania dóbr materialnych nieuczciwych beneficjentów.

źródło: Doncaster4u.pl / Londynek.net